U senci zbivanja na fudbalskoj
utakmici Srbija - Albanija i dolaska ruskog predsednika Putina, vojne
parade i ostalih događaja koji "život znače" poput blamaže modne
blogerke, javnosti se potkrala informacija o ubistvu dvojice beskućnika u
Raškoj. Ubistvo je izvršio devetnaestogodišnji mladić, skačući im po
glavama i udarajući ih martinkama. Tinejdžer koji je izvršio ubistvo bio
je skinhed.
Ako
je blamaža modne blogerke dokaz toga da modne blogerke nisu akademici a
incident na fudbalskoj utakmici dokaz toga da se Srbi i Albanci ne
vole, dolazak Putina je pokazao da Rusija želi još koji popust za svoj
biznis u Srbiji. Utisak je da iz navedenih događaja ništa preterano novo
nismo saznali. Ipak, ovom činu ubistva dvojice beskućnika čini se, nije
pridata gotovo nikakva (značajnija) medijska pažnja upravo zbog toga
što bi bavljenje tim događajem dovelo možda do nekog neprijatnog i ne
tako široko rasprostranjenog saznanja.
Dosadašnja
saznanja o tome na koga su ustremljeni (naci) skinhedi u Srbiji nisu
sezala dalje od Roma ili eventualno Kineza. Dakle usled nepostojanja
ostalih podgrupa skinhed pokreta koji uglavnom nisu rasistički
nastrojeni, u Srbiji se pripadnici ovog pokreta mogu smatrati rasistima,
gotovo stoprocentno. Međutim, kako objasniti napad jednog skinheda na
dvojicu beskućnika? U medijima smo već mogli da vidimo navode o tome da
je mladić često viđan kako sam luta ulicama i sedi u parku noću. Dakle,
napad skinheda na beskućnike objašnjava se tako što to što je momak
skinhed, apsolutno nema nikakve veze sa tim što je do smrti izgazio
dvojicu beskućnika. Ako je čovek rasista, zašto onda ubi dvojicu koji
nisu druge rase, već su samo siromašni? Zato što sam luta ulicama i sedi
u parku, ovisnik je o narkoticima, odnosno - čovek nije normalan, reklo
bi se.
U
čemu je problem sa ovakvim pristupom događaju? Problem pronalazimo
tamo gde je stanovao i u slučaju kada je Anders Brejvik usmrtio 77 ljudi
u Norveškoj 2011. godine. S obzirom na to da je ubistvo počinio
deklarisani fašista koji je u svoju ideologiju uključio nacizam,
cionizam i islmofobiju istovremeno, bilo je brže bolje predočeno da
njegov anti - komunizam zbog kog je i upao na ostrvo na kom su se
nalazili ljudi iz omladine socijalističke partije, nije imao nikakve
veze sa ideologijom. Čovek je jednostavno lud. Ako danas pitate ljude o
tom događaju, većina će iz njega apstrahovati ideologiju i sve pripisati
ludilu. Upravo tu leži problem sa kojim se i danas suočavamo u slučaju
ubistva dvojice beskućnika od strane devetnaestogodišnjeg skinheda u
Raškoj.
Najpre,
važno je reći da sve vrste fobija (kseno, homo, islamo itd) vuku
poreklo iz sociodarvinističkog principa prema kom su jedni pripadnici
ljudskog roda manje vredni od drugih, slabiji su i zbog toga njihov
nestanak ili porobljivanje nije ništa drugo do prirodna posledica
vladavine "zakona jačeg". Ovaj je princip dakle u srži između ostalog i
rasizma. "Mi" kao pripadnici više rase, imamo pravo da opstanemo u
odnosu na "njih", pripadnike niže rase jer u društvu vladaju zakoni
prirode koji počivaju na principu prirodne selekcije. Ako čitamo delove
Hitlerovog "Mein Kampfa", videćemo ipak da se kategorije više i niže rase vrlo često zamenjuju kategorijama više i niže klase.
Otuda, iz istog izvora možemo videti da je i u slučaju Jevreja kojih se
okrivljuje za svo zlo u svetu, po sredi zapravo "jevrejska prevara".
Oni, Jevreji, kao niža rasa koja u prirodnoj selekciji treba da nestane
ili padne na dno socio - ekonomske lestvice, prevarom su zauzeli vodeća
mesta i obogatili se. Jevreji su dakle prevarili sociodarvinističku
logiku i uprkos svojoj prirodnoj inferiornosti sebe pozicionirali na
mesta koja im ne pripadaju, na mesta više rase / klase. Samoj je logici
nacizma ali i uopšteno rasizma, inherentan osećaj klasne
uzvišenosti zbog pripadnosti određenoj rasi. Zbog toga je svakom nacisti
paralelno sa mržnjom prema Jevrejima i ostalim "nižim" rasama poput
Roma ili Slovena, svojstvena i mržnja prema komunistima koji su zapravo
sve rase ali i klase, želeli da podvedu pod zakone ravnopravnosti,
nasuprot sociodarvinističkim zakonima i odnosima dominacije koji
iz njih proizilaze. Stoga, nije ludilo to koje je Brejvika opredelilo da
pobije članove i članice socijalističke omladine, već pokušaj da spreči
opstrukciju zakona prirodne selekcije od strane jedne političke snage.
Vratimo
se sad na slučaj iz Raške. U prirodnoj selekciji dakle, internacionalno
učestvuju nacije pa se iz te trke iz ugla rasiste ili naciste, rađaju
inferiorne i superiorne rase. Na unutrašnjem planu, u Hitlerovoj
Nemačkoj ali i svuda drugo u današnjem sistemu, socijalni darvinizam
proizvodi pobenike i gubitnike, unutar jedne nacije. Rasa na
međunarodnom planu, postaje klasa na unutrašnjem. Otuda i rasista ka
unutra vrlo često postaje fobičan prema siromašnima jer primenivši zakon
prirodne selekcije, oni ne zaslužuju da žive. Izgubili su trku sa
jačima od sebe. Iako možda i sam pripadnik niže klase u Srbiji taj je
devetnaestogodišnji mladić napravio nešto što se od svakog rasiste
očekuje, a to je da se trka i tako utrkujući se, pred sobom uništava
slabije. Nije to njegova odluka, to je odluka zakona jačeg.
Šta
smo onda doznali iz slučaja ubistva dva beskućnika od strane skinheda?
Doznali smo to da se sveprisutni zakon u današnjem sistemu u potpunosti
podudara sa zakonima kojima se vodio nacizam. Uspešni nasuprot
neuspešnima, borci nasuprot slabićima, snalažljivi nasuprot
nesnalažljivima. Saznali smo na jednom stravičnom primeru da
sociodarvinizam ne stvara samo sve oštrije klasne i druge raskole, on
stvara i mržnju prema onima koji su u tom raskolu ostali nasuprot
"pobedncima". Saznali smo i to, da naše liberalno društvo ne samo da
nema ništa protiv prirodne selekcije, već joj se divi na isti način kako
je to nekada rađeno. Naučili smo da je sa stanovišta današnjice,
najmanje lud onaj koga se tako (lažno) predstavlja i da su izgleda ludi
oni koji u takvim nazovi - ludacima kakav je ovaj devetnaestogodišnjak,
vide odraz društva u kom žive i zakona koji u njemu vladaju.
Нема коментара:
Постави коментар